Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, January 26, 2012

Langkawi 2011

Langkawi 22 January 2012-24 January 2012 ~ Bercuti bersama BFF yg telah bersama2 aku dari Form 4 lagi. Percutian yang best & sempurna tapi malangnya tak dapat nak upload gambar2 kat sini sebab pada hari terkahir kat sana aku telah kehilangan camera....memang sedih lah coz semua gambar2 ada dlm tu...so yg tinggal cuma gambar2 dlm I Pad yat...

Camera aku tu pun masa kat Thailand tu dah 2 kali jatuh atas lantai so dah memang ada spot bulat kabur kat screan tu....tak tau lah jangka hayat nya macam mana...hubby aku pun before this dok sebut yg kalau ada duit nak beli yg baru...agaknya camera tu pun merajuk dah dgn kitaorg....

Kami stay 2 mlm kat Langkawi dengan stay di 2 jenis hotel....maklumlah booking hotel last minute....balik dari Thailand baru teringat hotel Langkawi tak uruskan lagi.....1st night kami tinggal di Baron Hotel, Kuah (RM120) & malam kedua kami tinggal di De Baron Resort (RM180). Jenuh juga berusaha cari chalet or hotel kat area Chenang tapi semuanya full. So kami terima je lah kenyataannya....

Kereta sewa pun hubby aku yg uruskan. Kami request Myvi Auto je coz selesa dan mudah. Tapi sampai je kat airport pak cik tu leh cakap minta Myvi pak cik bagi Toyota Yaris...harga sama je sehari RM100. So disebabkan antara kami Yat yg paling cekap drive ditambah dgn aku & uda memang malas drive...so secara automatiknya yat menjadi driver kami sepanjang di Langkawi...

One more thing yg best ialah kos hotel ditaja oleh yat & kos makan selama 3 hari 2 malam ditaja oleh uda...dan aku yg telah menjalankan tugas aku sebagai setiausaha menguruskan segala2nya hanya menikmati segala kemudahan yg tersedia....Alhamdullilah


Lunch hari ahad tu yat belanja : sushi time

sementara tunggu uda kat LCCT, aku dgn yat lepak kat coffee bean je lah

we are waiting with smile ye uda

pemandangan yg cantik dari bilik 2nd day hotel kami

melepak kat marina bay

kenderaan kami di Langkawi

with baju yg dibeli di Pantai Chenang

with seluar yg di beli di Pantai Chenang

Driver with Toyota Yaris nya

Cik uda with barang2 kami yg terlalu banyak...nasik baik tak naik Myvi

Datang dengan 3 beg & balik dengan 6 beg

Tiket balik kami adalah dgn berat lagguage 60kg utk 3 org....sedihnya brg2 kami dah lebih berat 11kg yg mana kami kena tambah RM330...nak buat cam ne benda dah nak jadi...bahagi lah 3 org. Apapun kami enjoy dgn percutian nie. Next year insyaallah kami plan utk bercuti luar Malaysia pulak. Kat mana tak pasti lagi...yg penting always bertiga ;D

2 comments:

Mimy Hamid said...

syg nya kamera ko hilang...aduhai...

Ms Yati said...

next trip...Bangkok babe...kite shopping gila2...HEHEHEHE