Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, September 19, 2011

Mari Main Masak-Masak

Jom main masak-masak...wahhh macam masa kanak-kanak dulu lak rasanya...aku memang suka memasak....amat suka masak dan suka mencuba macam2 jenis resepi....tapi kalau tak de orang makan pun tak best juga kan....

Memasak nie bagus untuk hilangkan stress dan salah satu cara untuk menghappykan diri...ini cara aku tapi kalau ada yang nak cuba tu dipersilakan....rasa puas hati bila segala masakan yang dirancang siap dengan jayanya....

Okey, menu aku kali nie ialah Nasi Biryani + Ayam Masak Merah Madu + Acar Timun Tumis + Dalca Sayur.....Nasi Biryani nie dah banyak kali aku masak dah cuma sebelum2 nie dengan lauk yang berbeza macam Masak Kurma Ayam lah, Ayam Masak Merah Lah, Kari Kambing lah....So kali nie aku mencuba resepi2 baru lak....

Layan gambar je lah ye....

mula-mula sekali aku masak Ayam Masak Merah Madu

dah siap & rasanya superb jadi....

1st time masak Acar Timun Tumis, asyik makan kat kedai mamak je....

dah siap & menjadi nya...ramai yang suka coz ranggup

Bahan2 tumisan & rempah ditumis dalam kuali pastu masuk dalam Rice Cooker

Nasi Biryani dah siap....guna beras Basmathi ye...

Dalca Sayur : Kentang + Carrot + Terung + Cili Hijau + Kacang Dal

Alhamdullilah, mereka2 yang menikmatinya suka dengan menu cubaan pertama aku nie...boleh masak lagi lepas nie...kalau datang mood rajin lah ye...

No comments: