Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, July 16, 2011

Failing System

Hari menyiapkan kerja yang tertangguh...lama sungguh tangguh sampai dah berlonggok2...Tak tahu lah family yg lain tapi aku dari mula2 khawin lagi memang mengamalkan rekod & failing....

Semua bil2 & pembayaran hutang + dokumen2 berkaitan akan disimpan didalam fail yang telah dikhaskan mengikut kategori...kenapa aku buat semua nie....nie kot sebab2nya :

1. Memudahkan aku/suami utk mencari dokumen2 tertentu apabila perlu.
2. Manalah tau tiba2 aku lesap atau hilangkan, so senanglah laki aku nak mencari apa2 dokumen yang diperlukan...
3. Aku tak suka benda yang berkecamuk....so semua mesti dalam keadaan yang kemas + teratur

So, memandangkan dah lama sangat tertangguh...belambak lah yang nak kena di sort kan....punch kemudian baru boleh masuk fail.....sampah sarap yang perlu dibuang pun belambak




Kepada yang tak pernah mengamalkan, sila lah belajar2 sebab ianya pastinya menyenangkan anda....

No comments: