Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, June 26, 2011

Mandikan Bulat

Setelah banyak kali ditangguh akhirnya tiba juga hari ini....

HARI MEMANDIKAN BULAT...

Saper Bulat ? Mesti ramai yang tanya kan tapi aku rasa ramai juga yang dah tau pun sape tu Bulat...Bulat ialah My Darling....My Special Gift from Allah.....hehehehee Kucing laaaaahhhhh....

Umurnya dah hampir 4 tahun dah rasanya, berat pulak dah hampir2 7kg....berat kan...makan tido je kejenya kannn...

Bulat nie lah peneman tido bila Hubby out station...maklumlah dalam seminggu 3 hari mesti kena tido sorang2 kan....Kalau nak tengok koleksi gambar2 posingnya boleh tengok kat FB ye....Bulat nie pantang pegang camera je...mesti pose nya...walaupun pegang phone menghadap die pun pasti die akan pose...yg best tu lepas je bunyi snap die akan tukar posing...pendek kata kalau dulu2 guna kodak 36 tu semua boleh habis kat dier lah.....

LANGKAH-LANGKAH MEMANDIKAN BULAT

Basahkan air dengan menggunakan tangan dahulu...

Kemudian dah boleh siram sehingga basah keseluruhan, pastikan hingga ke kulit

Gunakan shampoo khas kucing dan gosok ke seluruh badan

Tonyoh macam mana kita shampoo rambut kita tu

Bilas dengan air sehingga hilang kesan shampoo, pastikan betul2 bersih

bungkuskan dengan tuala sebab dah mula menggigil dah

Keringkan dengan tuala sehingga kering bulunya

Dah siap...Bulat berdoa untuk kesejahteraan tuannya pulak

YA ALLAH, KAYAKAN LAH TUAN AKU SUPAYA AKU BOLEH TIDO DI TILAM YANG EMPUK DAN MAKAN YANG SEDAP2 SETIAP HARI.....

p/s : Doa nie nenek aku yg citer kat aku, katanya kucing memang doakan utk tuannya...Wallahualam

2 comments:

Mimy Hamid said...

bulat rileks je mandi ..ak takut air ke..tingat kucing aku nak mandi je habis cakar tangan aku...hisshh..eh ini anak nyau ke...

Norazura Zainul said...

bulat dah biasa mandi tapi dia cuma nak aku je mandikan...hehehe