Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, July 13, 2012

I Love Baking !

Memasak memang kegemaran aku....tak de lah pandai mana & tak de lah sesedap mana pun...ala kadar sahaja...masih lagi belajar & terus belajar....pendapat peribadi aku kenapa aku suka memasak ialah pada aku memasak nie satu aktiviti terapi yang terbaik untuk menghilangkan tension....tak percaya cuba lah try test hehehehehe....

Selain masak lauk pauk aku paling gemar buat cake....biskut tak minat sgt sebab agak leceh...lagipun Oven aku tu tak lah  besar mana tapi amat berjasa tau....hadiah wedding lagi...dah hampir 9 tahu umurnya...tapi masih berjasa dengan cemerlangnya....

Kalau sebelum2 nie aku guna hand mixer je utk mencuba macam2 jenis resipi cake sampai lenguh tangan2 coz nak memastikan cake yg aku buat menjadi yang terbaik. Zaman skrg nie semua org boleh uat cake tapi tak semua org boleh  buat cake yang mempunyai texture yg berkualiti & cake yg tahan lama....itulah yang aku cari dalam mencuba pelbagai jenis resepi....

Baru2 nie aku beli Stand Mixer Bowl kat Sogo...ada promosi lak tu...macam tak percaya...Jenama Faber dgn harga sale RM99....setelah semak dgn sifu a.k.a Mak Yang...aku pun terus rembat lah kan....

Dah dapat Stand Mixer baru tu exited terus cuba pelbagai jenis resepi cake....seronok dan terasa kepuasan bila dapat cuba macam2 jenis resepi & cream....walaupun aku tak berminat utk makan semua cake yg aku buat tu....tapi seronok sebab dapat edarkan kat mereka2 yang terdekat....walaupun rasa tak seberapa tapi aku bangga gak bila ada yang mencapai tahap yg bagus walaupun percubaan pertama...lebih bersemangat utk terus mencuba sampai dapat texture cake yg berkualiti.....


No comments: