Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, April 24, 2012

Bestnya kalau aku boleh....

Haaaa tengok tajuk tu pun mesti ada yg tertanya apalah agaknya kan....sebenarnya banyak benda tapi entry kali nie kita focuskan ke satu topik je dulu ye...apa benda ye...eerrmmmm

Bendanya ialah hobi atau minat atau sesuatu yg apabila aku selesai buat aku akan rasa segala2nya tenang dan semua keadaan kembali pulih....apa benda tu...buat mereka2 yang dah pernah kenal aku mesti tau...tambah2 yg dah kenal aku sejak dari sekolah...yg paling kenal dan selalu menyaksikan ragam aku dgn minat aku tu ialah huda sebab dialah yg selalu menjadi saksi dan pengkritik dalam tiap hasilan aku....

Tak silap aku dari umur 13thn aku dah minat utk menulis atau senang citer berkarya cewaaahhh...tak tau dari mana datangnya kebolehan nie mungkin dari pengalaman atau sikap aku yg suka bersendiri kot...masa sekolah2 dulu aku siap ada satu buku log khas untuk entry semua karya tulisan aku...maklumlah zaman tu mana ada blogspot nie kan.....yg paling banyak aku buat ialah puisi, sajak, madah kata dan ada juga cerpen pendek. Cuma hobi aku tu terhenti bila aku mula sambung belajar kat EDI College. Atas faktor sibuk + nak hilangkan tumpuan pada memory lama a.k.a 1st love aku terus tinggalkan hobi aku tu. Sebab selalunya bila aku mula menulis je, mesti idea aku adalah dtg bila teringatnya memory lama...jadi utk hentikan semua tu aku amik keputusan utk hentikan segala yang berkaitan....

Tapi sejak beberapa tahun nie aku kembali berkarya...tambah2 semenjak ada status FB nie lagi membuak2 hasil idea aku (walaupun bnyk yg aku x sharekan dan aku simpan utk simpanan peribadi je)....aku lebih suka merealisasikan sesuatu perasaan sendiri atau orang lain dengan menghasilkan perkataan2 indah. Aku suka mengolah dan mengkaji sesuatu keadaan itu maka terhasillah macam2 ayat yang kadang2 tu pening gak bila org baca kan....satu lagi yang paling aku idamkan nak buat ialah menghasilkan lirik lagu....tapi tak reti lah....maklumlah waktu jiwa bergolak nak belajar dulu aku terpaksa lupakan semua hobi & minat utk tumpukan perhatian pada pelajaran dan cepat2 kerja untuk bantu keluarga...

Malu nak citer nie, kadang2 tu aku ada juga terkeluar idea irama2 baru yg aku cuma mampu hurming je lah kan maklumlah buta alat music...cuma belum cuba buat lirik lak....best kan kalau semua tu aku boleh buat....kadang2 tu aku rasa semua nie mungkin aku minat je coz minat tak semestinya berbakat....eerrrmmm (jari kat dagu mata kedip2 pandang atas)

Mungkin aku hanya mampu berkarya dengan menggubah puitis kata dari gejolak rasa dan amukkan jiwa dari mereka yang sering meluah rasa bercerita bergundah pada aku yang senantiasa sudi mendengar. Tapi aku bangga sebab ada seorang dalam ahli keluarga aku yg mampu buat apa yg aku suka sangat nak buat. Sape lagi kalau bukan adik aku yg sorang tu lah kan. Dia boleh main alat music + buat lagu + buat lirik. Mungkin masih dalam tempoh belajar tapi aku percaya bakat kalau diasah satu hari nanti tajam gak. Cuma jangan sampai lalai pejaran dik ye....nie aku sharekan lagu terbaru dia yg aku dapat dengar...banyak kali gak lah aku ulang dengar....menarik coz iramanya mudah melekat kat hati...tak tau lah orang lain kan...apa2pun congrats dik !


KADANGKALA APABILA SESUATU RASA ITU DIKELUARKAN MAKA AKAN TERHASILNYA HURUF LALU MENJADI PERKATAAN YANG AKAN MENCIPTAKAN AYAT AYAT INDAH, TIADA SIAPA MENDUGA OLAHAN ITU MAMPU MENGELUARKAN SEGALA RASA SAKIT DIDALAM JIWA DAN MENJAUHKAN KITA DARI MENJADI MANUSIA BERDENDAM.....



No comments: