Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, February 28, 2011

MIMPI...



Pelbagai tafsiran tentang mimpi...ada yang kata mimpi itu mainan tidur...ada juga yang kata mimpi itu mainan syaitan...ada juga yang percaya mimpi itu mempunyai maksud dan petunjuk kepada sesuatu perkara dalam hidup kita...

Pernah juga aku terbaca fakta mengatakan "Otak manusia ini umpama pita rakaman...apabila kita terlalu memikirkan sesuatu perkara itu...pita rakaman akan memainkannya semula sewaktu didalam tidur kita"...betul ke ?



Aku sendiri sukar utk memilih yang mana benar...tapi kalau dikaji 1001 macam tafsir mimpi nie...ada macam2 jenis mimpi...yang paling popular "Mimpi dipatuk ular"....ada ke yang tak pernah dapat mimpi tu....jangan risau ye...bukanlah bermaksud tak dapat mimpi tu maknanya tak de jodoh tau...kembalilah kepada ayat bahawa "Mimpi Itu Mainan Tidur"...


Semua orang pernah bermimpi kan...tapi biarlah mimpi dalam lena...kalau bermimpi waktu terjaga...susah juga tu...lama2 boleh jadi Mat/Minah Jenin nanti....kalau mimpi yang indah, tersedar dari tidur pun rasa bersemangat je kan...tapi kalau mimpi yang menyedihkan atau yang menyeramkan....rasa macam ingin segera bangun dari tidur yang terasa panjang tu....



Kenapa aku bercerita pasal mimpi...baru2 nie aku bermimpi sesuatu yang terlalu MENYEDIHKAN. Yang paling best bila tersedar dari mimpi tu aku ingatkan ianya kenyataan...memang tak terasa yang aku nie bermimpi...rasa macam realiti berada di saat itu.......rasanya seumur hidup inilah mimpi yang paling menakutkan aku....

Aku bermimpi melalui saat yang paling getir dalam hidup aku....kehilangan insan yang amat aku sayangi & bermakna buat selama-lamanya...NAUZUBILLAH....Yang menghairankan, aku betul2 merasai bagaimana keadaan aku pada waktu itu...betapa terasa hidup aku sia2...tiada makna dah siapa pun disisi aku...dan aku terjaga waktu bibir ini berkata "apa guna aku bernyawa lagi...biarlah aku pun pergi juga!"

Bila tersedar...aku termenung kemudian terus menangis...jenuh jugalah laki aku nak memulihkan semangat aku...hehehehehe

Apapun aku akan tetap ingat bagaimana perasaan aku sewaktu dalam mimpi tu....perasaan yang amat susah yang tak pernah aku alami dalam hidup nie seumur hidup aku (walaupun aku dah lalui pelbagai jenis kesusahan sejak dari kecil lagi kan)...dan aku yakin pada tafsir mimpi bahawa bermimpi kematian membawa maksud "Panjang Umur" aaminnn....

Aku jarang bermimpi...tapi rasanya IMPIAN aku yang lebih banyak dari mimpi kan...aku berdoa moga impian akan jadi kenyataan...berdoa moga tiap kali tersedar dari lena aku akan mampu dapat melihat IMPIAN nie menjadi nyata disisi aku...INSYAALLAH...


No comments: