Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, October 24, 2011

Bunga Penanggah

Mula mula sekali kita bercerita pasal Bunga Penanggah dulu ye...sebab yg nie lah yang mula mula sekali aku siapkan...tak silap awal April dah siap dah....pada awalnya ingat nak beli yang ready made tapi setelah di usha sana sini...tak cantik lah walaupun murah....MIL aku nak buh duit RM5, so tak kan riben or bunga tu kecik je kan. So aku design lah sendiri. Segalanya dibuat sendiri with my partner (my mom).

Bunga Penanggah nie akan diberikan kepada pekerja2 gotong royong sewaktu majlis kenduri tu nanti. Total yang MIL aku nak 70 pcs utk 70 pekerja katanya, tapi aku tambahkan lah kepada 80 pcs...bantu lah sket2 kan....yang paling azab buat Bunga Penanggah nie ialah melipat duit RM5. Seksa sebab duit tu bukan kertas, yang mana bila kita lipat mudah terlepas dan susah nak terbentuk kalau tangan yg melipat nie jenis lembut. Kedua azabnya ialah nak membentuk riben organza menjadi riben. Organza tu nipis yg amat, bila guna hot gam tu memang mudahlah terkena jari...so mulalah oh sana oh sini heheeee Jom layan gambar....

Yang penting bahan2 diasingkan dalam bekas masing2, nampak tak duit dalam bekas hijau tu....

Operasi mencantum segala bahan2. Untuk mencantum nie tak lama tapi nak menyediakan bahan2 nie yg jenuh tu....

Nie lah rupanya lebih kurang, aku guna bunga kristal utk mengglamourkan lagi baju2 penanggah di majlis kenduri tu nanti.....

Gini lah rupanya bila dah tersemat kat baju nanti

Akhirnya dah siap 1 tupperware, tak nak bubuh dalam kotak coz nanti cari susah nak jumpa hehehehe

No comments: