Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, November 29, 2010

Selamat Pengantin Baru Mimy & Megat !!!

26hb November 2010 telah menjadi tarikh keramat buat sahabat ku Norazalimy Abd Hamid (Mimy)...tarikh yang akan disimpan olehnya hingga hujung usia...TARIKH PERNIKAHAN....sekaligus tarikh segala permulaan termasuk statusnya sebagai ISTERI..

Keesokkannya 27hb November 2010 merupakan MAJLIS BERSANDING yang diadakan di Dewan Komuniti, Taman Koperasi Polis...meriah yang amat meriah....ditambah pula dengan sentuhan Cleo Studio (mak andam aku waktu majlis besar aku dulu)

Makanannya memang best2 semuanya....

Okey aku citer sikit bagaimana aku mengenali Mimy....Kami sememangnya satu sekolah...tak silap aku dari Form 1 lagi...tapi cuma satu sekolah...tak pernah sekelas pun dan tak pernah bertegur pun...kenal gitu2 je lahhh...waktu sekolah aku mengenali Mimy sebagai salah seorang ahli G19...aku pun secara tak langsung adalah rapat dgn sorang dua ahli dari G19....

Hubungan rakan biasa yang akhirnya bertukar kepada sahabat berlaku sewaktu kami sama2 belajar di EDI...kebetulan course yang diambil pun sama...*Mimy aku tau cerita kau call Huda tanya pasal aku kan...takut ye nak tegur aku dulu...hehehehe

Kami sentiasa bersama...selalunya waktu balik kami naik bus sama...Mimy ko ingat lagi tak bus hijau yang nak tunggu boleh siap tido baring kat bus stop tu...ko ingat tak bus intrakota yang ko tendang tayar busnya sebab ko hampir terjatuh waktu berdegil nak naik masa kat bus stop galeria dulu....ko ingat tak waktu ko selalu je jatuh bila lalu kat Food Court Melawati sekaligus menjatuhkan saham2 kami (aku, Linda, Suzie & Liza)...heheheeh semua tu kenangan manis yang terlalu indah...aku simpan sampai mati tau nie....
Mimy tahu semua pasal aku...walaupun 5 tahun di Sek Men yang sama...kami tak pernah bertegur sapa...tapi hubungan yang rapat selama 2 tahun membuatkan kami saling memahami...Mimy juga tahu agenda awal aku waktu mula2 couple dgn budak Mechanical Engineering dulu kan...(skrg dah jadi suami aku dah).....hehehehe

Mimy juga salah seorang kawan aku yang berada di Majlis Perkahwinan aku dari nikah hingga selesai majlis...sampai skrg aku tak terucap rasa terima kasih....Thanks Mimy Coz U Always With Me....Dalam masa yang sama, Mimy juga salah seorang kawan perempuan aku yang ngam dgn husband aku...memang husband aku pun dah anggap Mimy macam adik dia...kalau tak caya cuba ko ingat balik cam ner husband aku take care ko Mimy...dia memang akan tegur ko secara direct...protect ko....dan husband aku pun happy bila ko mendapat suami yang 100% boleh bahagiakan ko....ingat tak dulu waktu aku mula2 kahwin...hampir setiap hari ko dtg makan malam kat umah kami kan...kalau ko tak datang laki aku mesti tanya...Mimy makan kat ner malam nie...aku suka masak & ko ngan laki aku lak suka makan.....heheheheeh

Semenjak rapat...Mimy banyak ceritakan pada aku lelaki2 yang pernah bergelar kekasihnya (itu dulu ye)....memang aku kesiankan Mimy...kesian sebab dier betul2 ikhlas tapi selalu dipermainkan...macam2 pengalaman & kekecewaan yang dilalui nya....sehinggakan Mimy pernah tak mahu pikirkan soal kahwin lagi....

Akhirnya jodohnya tiba jua...betullah kata pepatah ANDAI DAH JODOH...TAK KEMANA JUA....walaupun tak pernah terfikir hubungan yang pada awalnya aku anggap akan sama seperti hubungan2nya yang lain....aku ingat lagi dulu bila aku pernah sound Mimy...sebab dah terlalu letih dengan cerita2 kisah cintanya yang separuh jalan...sampai pernah ayat nie terkeluar dari mulut aku..."Kisah2 cinta aku tak nak dengar...yang aku nak dengar cuma ko inform yang ko nak tunang/kahwin"...bila fikir balik kejam betul aku...tapi tulah cara utk buat Mimy berfikir tentang matlamat kehidupan dan mencari maksud tujuan sesuatu perhubungan sekaligus cepat menilai tiap lelaki yang dikenalinya.....

Akhirnya Mimy kini bergelar Isteri...SELAMAT DATANG!!!....semoga Megat akan membimbing Mimy untuk menjadi isteri yang solehah & ibu yang penyayang....aku yakin Mimy kini 100% bahagia....sebab aku pun 200% happy utk Mimy & Megat.....

Aku harap bila dah menjadi isteri nie...ko akan kuat semangat, dan bersabar dlm tiap ujiannya...ingat bahawa Syaitan memang sentiasa mengoncang tiang masjid...Syaitan akan bertepuk tangan bila masjid itu roboh....jangan gelogoh dlm tiap apa pun yang dilakukan...tak kiralah keputusan, percakapan mahupun tingkah laku...bila jadi isteri dan menantu nie...kita membawa 2 maruah...pertama maruah suami & kedua maruah keluarga kita....

Apapun aku sentiasa mengharapkan Mimy akan bahagia selamanya....happy selalu...ceria disamping memikul tanggungjawab sepenuhnya...aku tau banyak yang ko tak biasa kan..tapi lama2 nanti mesti ko terrer....belajarlah segalanya pelan2....dulu ko malas nak masak kan...skrg masaklah selalu utk suami...air tangan isteri umpama gari kepada suami tau...hehehehe

SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT MIMY & MEGAT....
SEMOGA MURAH REZEKI, BAHAGIA & TABAH SELALU....
DUGAAN AKAN SENTIASA MUNCUL...HADAPI DENGAN BERMUAFAKAT...
IKHLAS DARI KAMI SUAMI ISTERI....

WITH PENGANTIN...

PENGANTIN BERARAK MASUK KE PELAMIN....

DI PELAMIN YANG INDAH...MEMOHON RESTU DARI ALLAH SWT

ANTARA RAKAN2 EDI YANG SEMPAT JUMPA...

BUAH TANGAN DARI PENGANTIN...TQ !

1 comment:

Mimy Hamid said...

terima kasih sahabatku...kau mengimbas kembali semua memori memori lama...sungguh indah kan bila di kenang....gembira dapat kenal kau..sebab kau ikhlas dalam berkawan