Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, November 18, 2010

Aidiladha 2010

Alhamdullilah & Syukur Ke Hadrat Allah SWT...

Buat pertama kalinya aku meraikan Aidiladha 2010 di rumah baru (last year Aidiladha tak terasa sangat coz sibuk mengemas rumah yang baru pindah kan)...pada awalnya aku hanya merancang persiapan makanan yang simple coz andaikan tak der saper pun yg akan datang...plan utk duduk umah & makan2...lepak2 layan Astro...

Seperti biasa, setiap kali pagi Aidilfitri & Aidiladha...ini adalah agenda wajib yang telah tersemat dalam hidup aku semenjak 15 tahun pemergian Norazlan Bin Zainul (adik aku yang no.2, yang telah meninggalkan kami pada usianya 13thn)...kami sekeluarga tak pernah miss menziarah kubur arwah...aku berharap aku akan sentiasa tiba dikuburnya pada setiap pagi Aidilfitri & Aidiladha...Insyaallah....


Norazlan Bin Zainul : 5hb Julai 1982 - 23hb Oktober 1995 kami semua merindui adik, kalau adik masih ada pasti keluarga akan lebih happy....
Andai kau ada adik...pasti kakak ada tempat mengadu & berkongsi tanggungjawab kan...
Seperti biasa...kami sedekahkan bacaan Yasin buat arwah adik....

Abah yang inginkan adik sentiasa disisi....
Mak yang ingin sentiasa memandikan adik...

Abang yang tak sempat kenal arwah adik....
Sorry, gambar adik aku yang bongsu tak der coz dierlah tukang amik gambar...

Ya Allah, kau ampunkan lah segala dosanya, kau lapangkan & cerahkan lah kuburnya, kau permudahkan lah segala urusannya & kau temukan lah kami sekeluarga disana nanti...Aminn...
Selepas ke kubur, agenda kami seterusnya adalah ke rumah ibu mertua ku di Tmn Dato' Senu, Sentul (itupun aku ngajak...kalau nak tunggu anak dier memang tak pergilah gamaknya)...sambil tu bawalah mak bapa aku sekali...melawat besan kan....makan2 & sembang2...kul 12tgh kami gerak balik ke rumah...banyak lagi kerja menanti aku & mak...laksa tak rebus lagi...bahan2 laksa tak potong lagi...bubur gandum tak buat lagi...ais tak beli lagi...wahhhh banyak nye keje...

Tetamu pertama kami adalah family Mak Yang & Pak Yang...kemudian disusuli pula dengan sahabat baik aku Suhaini, keluarga besar Kak Ain, family Kak Wati, family Cik, Mak & Bapa Mertua Aku, family Limy, Amiza Shazwani & Taqif dan penutupnya keluarga Karim (kawan husband)...

Memang letih betul aku...tak menang tangan rasanya melayan tetamu2...maaflah kepada yang tak terlayan tu yee....Alhamdullilah menu makanan semua cukup2...aku sendiri sempat makan laksa kul 10mlm....

Okeylah, tu jer cerita Aidiladha 2010 aku...meriah & bersyukur...semoga hari2 aku akan sentiasa ceria seperti semalam....Amin...

No comments: