Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, April 9, 2011

Hantaran Bertunang Adik Huda Juhuri

Pada hari Khamis malam (7hb April) aku telah diberikan tugasan istimewa oleh Huda Juhuri, my BFF...menyiapkan hantaran bertunang adik beliau yang mana majlisnya akan berlansung pada Ahad (10hb April).....jangan tak percaya ye.....

Awalnya tugas aku cuma menyiapkan Sireh Junjung sahaja...hantaran2 yang lain akan disiapkan sendiri oleh Huda...kononnya si kakak nie nak buat sendiri lah hantaran bertunang untuk adiknya...tapi apa lagi yang nak dikata...cubaan nya nyata menemui jalan buntu...setelah sawan + meroyan...Huda terpaksa mengakui bahawa pertolongan aku amat diperlukan...tu lahhhh awal2 lagi aku dah inform, beli barang biar aku buatkan...inilah natijah bila degil ye Huda....

Mujur jumlah hantarannya cuma 6 bekas termasuk Sireh Junjung...kalau berbelas2 dengan tempoh 2 mlm...memang aku pulak lah yang meroyan....hehehehe

Sebenarnya jujur aku akui tak de lah besar mana pun keuntungan membuat hantaran nie...tapi atas faktor minat & kepuasan aku seronok bertungkus lumus membuatkan...dan sebab tu jugalah hanya mereka2 yang rapat sahaja je yang aku terima tempahannya...

Walaupun hantaran nie untuk adik Huda, tapi 2 malam berturut2 Huda & Yatt serta adik2 mereka sanggup berjaga hingga ke pagi menemankan aku menyiapkan...walaupun tak hulur satu jari untuk membantu pun aku memang tak kisah....sebab ianya mengelakkan aku meroyan macam Huda...hahahaha

Terpikir pulak, bila tiba masanya giliran hantaran Huda & Yatt...pasti aku lebih bersemangat lagi...mesti seronok giler....hheeiiii bilalah akan tiba masanya nanti...Cepat2lah Huda & Yatt...aku tak sabar nak sponsor kos upah percuma nie...

Keylah, kita layanlah gambar2 gubahan hantaran yang berjaya direka oleh aku...bolehlah dari tak der....
sepersalinan pakaian

terjemahan Al-Quran & Tasbih
bekas cincin merisik & bertunang
sebakul coklat
kek bertunang
sireh junjung
Bila semua nie dah siap, rasa terlalu sayang nak bagi diaorg bawa balik...sedih & sayu je rasa....itu lah perasaan aku bila tiap kali hantaran2 yang aku buat dibawa pergi oleh tuannya...macam kelakar kan....hehehehehe

No comments: